Sabtu, 18 Agustus 2012

MIJET WOHE RANTI


Suwe mijet wohe ranti  ‘gampang lan cepet banget’ menawa katindakake ; kanthi tangan kosong amung jempol lan salah siji driji liyane , tanpa tenaga gedhe , tanpa perkakas kang mirunggan , ora perlu otot kawat balung wesi , ora perlu pretungan aljabar - ilmu ngukur utawa ilmu matematika kang njlimet ruwet ‘sawijine pakaryan’ bisa ditindakake lan dituntasake kanthi gampang lan cepet.
Bisa lan tuntase amung gumantung ing ‘karep lan krenteg’ lan ora ngugemi unen-unen Kalau bisa dipersulit mengapa dipermudah? uga perlu tekad lahir–batin gelem lan wani ngiwakake rasa  Sepi ing gawe rame ing pamrihe,  malah kepara kudu nengenake lan ngugemi tembung  Ora obah - ora mamah  nanging prayoga obah  ing dalan kang lumrah , nggenah lan barokah.
Sumantri - Kumbakarna – Karna Suryaputra minangka paraga TRI PAMA , tulada laku jejere ksatria ngugemi jejer ksatriyane , madhep lan mantep (kon-sisten lan konsekwen) netepi tekad lan sumpah prasetyane, lan nglungguhi darma ksatriane. 
Sumantri minangka patih lan senopati ngetog guna (kapinterane/kewa -sisane) , kaya (darbeke kabisan) , turune (jiwa ragane) ,  tetelu - sawutuhe disumbangake kagem ratu sesembahane Sri Harjuna Sasrabahu lan negarane Maespati ; Toh nyawa tumekeng tiwas tanpa wigih ringa-ringa dilakoni kanggo nambengi (mbendung)  lakune angkara murkane Rahwana kang  anekani praja lan kratone Maespati.
Ing perang  ‘Giri Antara Yuda’ prang brubuh antarane prajurit Pancawati lan prajurit Alengka , Kumbakarna kadang anome (adine) Rahwana maju malaga dadi  ‘senapatine prang’ ing tekad ora sedya mbantu lan mbelani laku angkara murkane kangmase Rahwana , nanging urip sajiwa-ragane lan patine dikorbanake minangka banten (korban suci) katur Alengka  bumi kelahirane’ .
Putra nunggal ibu ‘Dewi Kunthi Talibrata’ karo Pandhawa (Puntadewa-Bimasena-Harjuna) sang Karna Suryaputra ora mangro (mang-loro) tingal tetep jejeg nglenggahi jejer ksatriyane, nganti nemahi pralaya ing Prang Tanding karo kadang tarunane ‘Harjuna’ ing perang ‘Bharata Yudha’ tansah konsisten mbelani Prabu Duryudana  kang wus maringi semat-pangkat-drajat ing Kraton Hastina-pura , nadyanta makaping-kaping para kadang Pandhawa kalebu Kanjeng Ibu Dewi Kunthi lan Sri Bathara Kresna rila legawa (anggiri-godha) masrahake kamulyane Pandhawa lair lan bathin marang panjenengane.

Ing pakeliran Babad Ramayana episode Rama Tambak tinemu lakune prajurit kraton Alengka kang aran Janggiyeksa  ‘laku spionase lan sabotase’ golek sisik melik kahanane Sri Rama saprajurit Pancawatine kang lagi lumaku ‘malaga’ tumuju kraton Alengka nedya ngupaya (ngrebut) baline Dewi Shinta kang musna–cinidra dening  Rahwana ; kejaba golek sisik melik Janggiyeksa uga kadhawuhan memalang lakune wadyabala Pancawati murih ora bisa kasil nyabrang segara Hindhi tumeka ing pulo Alengka.
Kocapa ing laku ‘dom sumurup ing banyu’ lan ‘pakaryan sabotasene’ ngrusak tambak kang wus kabangun prajurit Pancawati , Janggiyeksa konangan sapa jati diri sejatine ; sanyata ‘musuh’ kang sengaja nyusup mlebu ing barisan wadyabala Pancawati  ‘ngrusak’  tambak lan mental-semangate prajurit Panca-wati.
MIJET WOHE RANTI pepindhane menawa Sri Aji Rama Reghawa kersa nimbakake pidana pati marang Janggiyeksa kang wus ketangkap basah lan ka-bukti kuat-meyakinkan nindakake laku spionase lan sabotase, apamaneh  Jang-giyeksa wus blaka suta ngakoni sakabehe laku tumindak lan sapa jati dirine.
Banget kagete para sentana lan prajurit Pancawati nalika Sri Rama mbabar sabda paring pangalembana PRAJURIT SEJATI marang Janggiyeksa, kanthi dasar sepisan : Ijen tanpa rowang , rila legawa wus gelem lan wani nindakake dhawuh ratu gustine (Rahwana) kang abot banget ; kapindho : Digdaya sekti mandraguna wus klakon nelukake (nadyanta wusanane kadenangan) sentana lan wadyabala Pancawati kang atusan kepara maewu akehe (kabukti klakon ngrusak tambak kang njalari rusak mentale prajurit Pancawati) kalebu narpati Sugriwa lan Senapati pinunjul Anoman.
Lantaran Janggiyeksa , Sang Rama bisa ‘mulat sarira angrasa wani’ menawa panjenengane kagungan lan nduweni titik lemah ‘kurang’ ing kawaspadan lan pengawasan, lan ora kalah penting Janggiyeksa bisa dadi ‘corong/pewarta’ ing negarane (Alengka) menawa Sri Aji Rama Reghawa sayekti berbudi-bawa leksana ; Janggiyeksa bisa dadi caraka ngangkat citra lan kuncarane Sri Rama  ing bebrayan sentana kraton Alengka , kalebu Rahwana Raja sesembahane.
Ora amung kocape mbok bakul sinambi wara (ngomong) : Sri Aji Rama Re-ghawa sanyata pancen Ratugung Binathara : Ora maringi pidana pati kang murwat karo kaluputane, kepara maringi ‘urip lan pangapura’ lan mas picis raja brana marang Janggiyeksa ;
Sang prajurit sejati ‘Janggiyeksa’ luwih sampurna darma kawulane ‘tewas’ ing tangan ratu gustine amarga kanthi  lugu &  lugas  , tanpa tedheng aling -aling wani matur & mbukak sejatine kahanan.
Ngayogyakarta , 10 Nopember 2011

Tidak ada komentar:

Posting Komentar